الحب الحلال

الحب الحلال

الأربعاء، 23 ديسمبر، 2009

والله العظيم بقول الحق



السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وحشتونى أووى

كل سنة وأنتم جميعآ بألف خير

النهارده البوست هيكون تاج طويل جدآ
أهدتنى إياه ماما الفراغ
وأختى الحبيبة أنجل

؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
بسم الله أبدء

أنتِ مين بقى؟
أنا إيناس
إبتسامة ملاك

عندك كام سنه؟
أحم أحم 30 سنة

دراستك ايه؟
معهد فنى صناعى قسم هندسة ميكانيكية

كم طولك ؟ وما لونك؟
طولى 162سم
لونى بيضاء

هل تمارس عملا بشهادتك ام عمل حر وماهو؟
لاء مش شرط أعمل بشهادتى
عملى هو موظفه بمركز المعلومات وحدة ادخال بيانات

ماهى مدة عملك اليوميه ؟
7 ساعات
هل أنتِ متزوجة ؟ وهل عندكِ أولاد؟
لاء لسة النصيب
وطبعآ مافيش أولاد
ماذا تفعلين بوقت فراغك ؟
أنظف البيت ـ أدخل نت أكلم صحابتى
أكتب أى حاجة تخطر فى بالى
وبتابع مدونتى

هل لديكِ هوايات؟ وهل تمارسينها ؟
الفوتو شوب
بهتم بالعصافير أووى وبحبهم
وقطتى ساندى بعشقها أوووى
وبحب أشتغل تريكو
نعم أمارسهم
هل تحبى؟ ومن بقلبك الآن؟
نعم بحب أوووى
من بقلبى دا سر
لو لم تجدى من تحبي فماذا ستفعلين ؟
دائما هناك من يستحق الحب مش لازم واحد
هل تشعر برضا ربنا عنك ؟
بصراحة الحمد لله لأن حصلى حاجات كتير أوووى

وربنا نجانى منها اللهم لك الحمد والشكر
عندما تكونين في موقف اتخاذ القرار..تخالفين الجماعة.. أم تشركين معك الآخرين ؟
أشارك مع الأخرين حتى ولو كان رأى يخالف الجماعه
هل تتعاملين بواقعيه؟
نعم
ما هو الشىء الذي فعلته وندمت عليه طول عمرك ؟
أى غلطه فى حق نفسى أو غيرى أندم عليها ودى شروط التوبه

كلنا نخطىء وكلنا واجب الندم حتى يقبلنا الله
هل تصارحين غيرك بالحقيقة ؟ أم تقولين له ما يريد سماعه؟
أصارح بالحقيقة مهما كانت الحقيقة على غيرهوى الشخص الأخر
صفِ إنسان يمكن أن تحبيه عمرك كله ؟
الصاد ق يمتلك قلبى والمخلص
الرجل الذى اثق بيه كل حال ووقت

متى يقسو قلبك ؟
عندما تنعدم الرحمه من قلوب الغير
ومتى يقسو لسانك؟
اذا تواضعت فاستغلنى البشر

اذا كظمت غيظى فتطاول السفيه
هل يمكن أن تحبى أحد من المدونين؟
لية لاء هما بشر زينا
وهل يمكن أن يكون شريك حياتك؟
طبعآآآآآآآآآآآآآ
ماذا تعنى لكِ المرأة أو الرجل؟
المرأه هى الحنان هى النصيحه هى الود
والرجل هو السند الامان الثقه
فى زمن البحث عن المادة ..عن ماذا تبحثِ أنتِ ؟
السعادة وراحة البال والستر

متى تعرفى أنكِ تحبى ؟
عندما اشعر بالرغبه فى رؤيته وعندما اهتم زياده عن الطبيعى
هل يوجد من ترينه سعيدا فى الدنيا ولماذا ؟
أكيد
مممممممم
مهما كان فى الحياة من صعاب فهى جميلة
ما هى درجة صراحتك ؟
والله العظيم صريحة لأبعد الحدود
وما هى المواقف التى يمكن أن تكذبى فيها ؟
اكدب عندما اريد اخفاء ضعفى حتى لايشمت بى حاقد
ان اصلح بين متخاصمين واجب الكدب لان الحقيقه مره دائما
هل يتغير الحب بعد الزواج؟
الحب أساسة العشرة
والعشرة تولد التفاهم
والتفاهم يولد الحب
يبقى لية يتغير

فيما تفكري الآن ؟
كل مايفكر فيه البشر الاستقرار والاهم رضا ربنا واسعاد من يستحق
لو لم تعيشى بمدينتك؟ فأى مدينة أخرى تفضليها ؟
مدينة الأحلام لأن المدن لاتفرق عن بعضها بينما البشر هم العيب فيهم
أول من يأتى ببالك لتحكى له أسرارك ؟
لأى صديق مخلص
من هو ألد أعدائك ؟
نفسى ثم نفسى ثم نفسى

من هو صديقك ؟
كل من بوحت اليه فحفظنى

كل من بكيت فنصحنى

كل من تمنى لى ما يتمناه لنفسه
لو ربنا خلق الدنيا كلها زيك .. لمن تقولِ هذه العبارة ؟
لجمال عبد الناصر رحمه الله
ماذا تكرهِ فى الحياة ؟
الظلممممم
و ماذا تحبِ فيها ؟
أحب كل شىء بالحياة
سياره وسائق ووقت متاح ....تذهب الى اين ؟

ولمن ؟ بالترتيب ام تفضل ان تكون وحيدا؟

سياره تاخذنى مكان بعيد لا أعرف فيه أى شخص

ومكان بيه طبيعة جميله وينتظرنى هناك من اريد

كيف تواجهى ما يضايقك وماذا تفعلِ عند المفاجآت ؟
فى الحالة دى ألتزم الصمت
وأحاول معرفة الحقيقة

لو معكِ فلوس أكثر مما تتخيلِ ... فماذا ستفعلين بها ؟
أبحث عن كل ضائع أساعده كل محتاج أسانده

كل مريض أشعره باالأمان
هل الفقر يصنع حباً ؟
لا يصنع حبآ
ماذا لو وجد الحب فى زمن الفقر المادى؟
لا يوجد حب فى زمن الفقر المادى
ما هى أقسى صدمه تعرضتِ لها حتى وقتنا هذا ؟
انعدام الثقه بالعديد من البشر
هل تعلمتِ منها شىء ؟
اكيد من يتألم يتعلم
هل أنت على استعداد لتلقى صدمات أخرى ؟
ما دمت حية فالصدمة فى الحياة أمر متوقع

كيف ترد على من لا تصدقه ؟
أتجاهله
إذا أحببت إنسان ما ...هل تصرح له بحبك ؟
طبعآ

ماذا تفعل لو لم يتجاوب معك ؟
أنسا الأمر وكأنه لم يكن

هل تؤمن بالمثل القائل: أنا أحب فأنا أعيش ؟
نعم لأن الحب أساس الحياة
ما هي القضايا التي تشغل بالك ؟
عامة قضايا الأمة
هل تستطيع تحقيق كل أحلامك ؟
بصراحة ليه لاء طالما الأمل موجود
أنا أريد وأنت تريد والله يفعل ما يريد

ماذا ترى فى نفسك مميزا عن الآخرين ؟
صديقة صديقى
وأحب الصراحة
حنينة أوووى
مخلصة لأبعد الحدود
من طيبة قلبى ممكن أصدق أى حد وهو لايسوى أى شىء
من إذا اقترب منك ...هربت منه بعيدا ؟
الفقر
ولو كان رجلآ لقتلته

من تقول له : قرب منى قرب ...يا قلبي يا متغرب ؟
نصى الثانى
ماذا تريد ان تقوم به قبل ان تموت ؟
حج بيت الله الحرام
مممممممم

بس خلاص

اللى عاوزة يتفضلة

تحياااااااااااااتى

//

//

//

إبتسامة ملاك

إيناس

هناك 128 تعليقًا:

نداء يقول...

ونقول أول تعليق

معقولة ممممممممممم

نداء يقول...

مبروووووووووووووووك

لولولولوى

أول تعليق والتانى كمان ياجدعااااااااااااااان

نداء يقول...

وحشتينى يانونو

اووووووووووووووووووى

أخبارك اية يارب تكونى بخير

نداء يقول...

مين بقا اللى مزعلك بقا

مين يقدر يزعل نونو


مليون طظظظظظظظظظظظظظظظظظ

انا قلت أعلق هنا عشان تشوفى تعليقى ياقمر

ارمى ورا ضهرم ومتزعليش نفسك حبيبتى

ربنا يسعدك يارب ويفرحك

نداء يقول...

نوسة بالله عليكى خلى بالك من نفسك

عشان خاطرى

وانا هبقا لما نتكلم على الفون هعرف مين زعل نونو حبيبتى انا

موووووووووووووواة

نداء يقول...

"والله العظيم بقول الحق"

هههههههههههههههه

هو أحنا بحكمة يا نوسة ولا ايةةةةةةةةةةةةة


ههههههههههههههههههههههه

نداء يقول...

أروح أشوف وأرجع تانى ياقمر

نداء يقول...

بسم الله ماشاء الله

كل دى أسئلة

أية دا أحنا فى حرب ولا إية

ههههههههههههههههههههه

وأسئلة صعبة يا نوستى بجد
ههههههههههههه

نداء يقول...

بس حقيقة

كل كلمة قولتيها صح لانك فعلا كما كتبتى ياقمر ومش محتاجه انى اعرفك

ربنا يسعدك ويهنيكى وتحققى كل احلامك يا حبيبتى

أنتى فعلا نوع نادر من البشرة وطيبه أوووووووووى وحنينة يعنى مش اصطنعتى بكلامك
دى حقيقه وأنا أشهد بها

والله العظيم بقول الحق

ههههههههههههههههه

وربنا أنا بحبك أووى يا نوستى يا حبيبتى
وميرسى على رسايلك التحفه اللى بتعبهتالى

مووووووووووووواة

نداء يقول...

متنسيش اللى قولت ليكى علية ضرورى

منتظرة
سلام ياعمرى
عشان نور عاوزة تعلق

تشاووووووو

نور العيون يقول...

البت نداء دى إستغلالية ومش بتحب غير نفسها يا منطقه

انا شوريرة

وهناخد تانى مقعد
ونقول ألوووووووووووووووووووووووو
أنا هنا

نور العيون يقول...

ماشى ماشى زحلانة

هى عملت كل دا

امال انا هقول اية بقا

عااااااااااااااااااااااااا

نور العيون يقول...

البوست اللى فات بجد قلقينى عليكى يا بوتا

متزعليش زى نداء ما قالت ليكى

ومعلهش دوسى بجزمتك على اى حد يزعلك
مافيش حد يستاهل يا قلبى


وانا معاكى

مليوووووووووووون
طظظظظظظظظظظظظظظظظظظظ

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

ازيك يا ايناس

بتخبى على اخوكى طيب لينا حساب تانى وعلى العموم اهى ساندى موجودة وهى هتقولى على كل حاجة انا عندى قطط تجيد فن سحب الاعترافات والتعذيب والخربشة

نور العيون يقول...

إدعيلى يا نونو

عندى إمتحانات وملبوخة وخايفه أوووووووووووى

والمذكرة والدروس جابولى الضغط يا نوسة

بالله عليكى خلى طنط تدعيلى وانتى كمان
وكل اللى يشوف رسالتى

يدعيلى من قلبة اووووووووووووووووى
اهىء اهىء

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

وبعدين انا شوفتك بتقولى انك هتعملى بوست دلوقتى قلت اجى ابات هنا والحق اى حاجة فى الاول وجيت لاقيت نفسى بردوا فى الاخر
عجبى

نور العيون يقول...

بجد

اجابات جميلة ومش كدب انتى تستحقى الاحترام والحب وانا مبسوطه اووى انك قريبتى وبحبك يا حبيبتى

ربنا يسعدك يا نونا ويريح قلبك

اميييييييييييييين يارب العالمين


خلى بالك من نفسك يا بيبى اوووى
وابقى طمنينى عليكى حبيبتى
بااااااااى

إبتسامة ملاك يقول...

اسماء واحلام فى وجدانى


مش معقولة احمد هنا

يا ولكم يا ويلكم
بلوجر نور يا جدعاااااااااااااان

وسعوله السكة واضربوله سلالالالالالالالالالالالالالام

منور يا احن احمد بالدنيا كلها

إبتسامة ملاك يقول...

أسماء واحلام فى وجدانى

انا الحمد لله كويسه ياقمر مش تقلق عليا

وهو أنا اقدر اخبى عليك
هههههههههههههههههه

انت اللى ليا يا جميل
ربنا يدوم الود بينا يارب ويسعدك

وبجد فرحانة انك هنا

إبتسامة ملاك يقول...

نداء


حببيبتى منورة ياقمر الدنيا كلهااااااااااا

إبتسامة ملاك يقول...

نداء


أنتى كمان والله وحشتينى أووووووووووووى

مش تقلقى عليا انا كويسه وبخير

إبتسامة ملاك يقول...

نداء

من عيونى الاتنين

بجد مش زعلانه واحنا اتكلمنا بالموضوع دا انا زى الفل ياقمر

إبتسامة ملاك يقول...

نداء


اعمل اية بس

المفروض كنت جاوبت عليه من زمان

كل شىء بأون

أنا عارفه انه طويل شويتين

إبتسامة ملاك يقول...

نداء


ربنا يسعدك ومتشكرة ليكى على الكلام الجميل دا ياقمر

دا كتير عليا والله
ربنا يديم المحبة والاخوة بينا يارب

بحبك انا كماااااااااااان
موووووووووووووووووووووووواة

إبتسامة ملاك يقول...

نور العيون


ههههههههههههههه

أية الرعب دا انتى دخلة تخوفينا ولا اية يا بت أنتى يابت

يامى تصدقى أنا خفت بجد

ههههههههههههههههههههههههههههههه

إبتسامة ملاك يقول...

نور العيون


وأنا مش أقدر على زعلك يا حبيبتى

انتى نور عيونى وبنوتى الصغنونه اللى بحبهاااااااااااااااا

إبتسامة ملاك يقول...

نور العيون

بدعليك من كل قلبى ربنا يثبت اقدامك ويكرمك خير
وأهتمى بمذكرتك يا جميل

وان شاء الله ربنا مش هبيخسر ليكى تعب

وكلنا هندعى ليكى ياقلبى

إبتسامة ملاك يقول...

نور العيون


ميرسى ليكى ياقلبى
وربنا مش يحرمنى منك يارب
دمتى بكل خير وحب

Mr.Hazem يقول...

طبعا كالعادة نحن نتشرف بكل كلمة نعرفها عنكِ
انا اعاتبك لصراحتك على فكرة :$
الصراحة ليست دائماً تقال
والصراحه لا تقال لأي كان :)
موفقة انوووووووسة

وردشان smilyrose يقول...

يا نهار ابيض

كنت فاكرة هكون الاول

مليش دعوه بقى

نوسة اتصرفى بقى

وردشان smilyrose يقول...

نوسة يا نوسة

يا حتة بسبوسة

يا كرملة مشكلة

يا حلوة قوى يا ننوسة

وحشااااااااااااااااانى مووووووووووووت

يا مجننا نىىىىىىىى

برسايلك المجنونة

هههههههههههههه

إبتسامة ملاك يقول...

Mr.Hazem

منورانى ا ارق حازم

بجد انت معاك حق وكلامك صح بس بجد غصب عنى اتعودت انى اكون صريحه وربنا موجود

تحياتى ليك

إبتسامة ملاك يقول...

وردشان smilyrose

اهلا اهلا باحن اخت

وحشتينى مين قالك انك مش أول تعليق

انت الاول ياجميل
منورة حبيبتى

إبتسامة ملاك يقول...

وردشان smilyrose

وانت كمان وحشانى يا حبيبتى
متزعليش هخلى الرقابة تمنع الرسايله اللى تجننك
أحنا نقصين جنان
انتى كده عقلة وكويسه

هههههههههههههههههههههههه

مي يقول...

انووووووووووووس انا جييييييييييت

مي يقول...

وحشتيييينى ياقمر اخبارك ايه يا بت ياللى وحشششانى

وردشان smilyrose يقول...

يا نهار ابيض دى كلها اسئلة

الله يكون فى عونك


بس ايه الحلاوة دى

فعلا بنوتة زى العسل ودا شئ بنعترف بيه
صبورة وبت جادعه جدا

وقلبها حنين قوى

ومجننانى برسايلها قوى

هههههههههههههههه


فاهمها دى

مي يقول...

حلو التاج ايجاباتك ممتازة بتجيبى الكلام الحلو ده منين
بجد انتى جميلة اوى وانا سعيدة انى عندى اخت زيك يارب تحققى احلامك كلها واشوفك سعيدة
اموووووواه

إبتسامة ملاك يقول...

مى


زحلالالالالالالالالالالالالالالالالالانة منك
ومخصماكى اووووووووووووى

ليس فقيرا من يحب يقول...

يلهوى التاج طويل اوى يا نوسه

الله يكون فى عونك

اجابات جميله لشخصيه طيبه

ربنا يسعد قلبك يارب ويروق بالك

دايما يارب

ويارب تكونى بخير

اوباااااا طلعنا بنحب القطط ولا ايه

إبتسامة ملاك يقول...

مى

أنا كويسة يا حبيبتى مش تقلقى عليا ازمة وعدت

والله العظيم انتى كمان وحشانى مووووووووووووووووووت

إبتسامة ملاك يقول...

مى


أنا اللى سعيدة انى عرفتك وبكلمك انتى اللى جميلة أوووووووووى

ربنا يسعدك ولا يحرمنى منك حبيبتى يارب

وردشان smilyrose يقول...

ربنا يخليكى يا ننوسة

اه والله يا بنتى خلينا بشوية المخيخ

اللى فاضلين عشان اعرف ادرس للعيال

بدل ما اهيس فى المدرج وتبقى ظيطة

ههههههههههههههه

وحشانى يا قمر

إبتسامة ملاك يقول...

وردشان smilyrose


ربنا يخليكى ليا ياقمر انتى اللى بجد شخصية جميلة وبحبها أوووووووووووووووى

وبلاش بقا تصيحى على موضوع الرسايل يابت

هههههههههههههههههههههههههههههه

إبتسامة ملاك يقول...

وردشان smilyrose


ماشى علم يا جميل هسيب البرجين اللى فضلين
سلامتك عندى بالدنيا كلهااااااااااااا

وانتى كمان وحشانى مووووووووووووووووووووت

ليس فقيرا من يحب يقول...

ازيك يا نوسه

انتى هنا يا جميل

اخبارك ايييييييييييييييييييييه

إبتسامة ملاك يقول...

ليس فقيرآ من يحب

رانيا حبيبتى وحشتينى يا عمرى أوووووووووووى

انا انا عندى قطة وبعشقها وبحبها لدرجة مش تتصوريها
ربنا يخليكى يا عمرى ولا اتحرم منك ابدآ

شرفيتينى يا حبيبتى

وردشان smilyrose يقول...

حاضر يا اجمل ننوسة فى الدنيا

مش هسيح يا ستى

هههههههههههههه

ربنا يكرمك يارب

إبتسامة ملاك يقول...

ليس فقيرآ من يحب

أنا كويسة يا قلبى وبخير والله
ربنا يسعدك يارب ويسترك

إبتسامة ملاك يقول...

وردشان smilyrose

أنتى عسليتى وسكريتى

وأنا بحبك يا جميل

هو أنا عندى كام ورده شان
هى وحده بس

مووووووووووووووووووووواة

خواطر شابة يقول...

سعيدة بالتعرف عليك اكثر
كل تاج وانت بخير

وردشان smilyrose يقول...

ولا يحرمنى منك يا ننوسة قلبى

امووووووووووووووووووواه

إبتسامة ملاك يقول...

خواطر شابة

ربنا يعزك ياجميل
ومنرانى أووووووووووووووى

تحياتى

إبتسامة ملاك يقول...

وردشان smilyrose


ولا منك يا غالية

مووووووووووواة

7annen يقول...

اجاباتك حلوة اوى يا انوووووووووسه

بحبك موووووووووووووووووت

اموووووووووووووووه

إبتسامة ملاك يقول...

7annen


ربنا يخليكى يارب ويكرمك خير

مووووووووواة

Tamer Nabil يقول...

اجابات منطقية ايناس

تسلمى عليها

وكل تاج وانتى طيبة وبخير


ربنا يوفقك ويكرمك

مع خالص تحياتى

فكرة من الزمن ده يقول...

نوووووووووووووسي
انا قريت جزء من التاج الجميل ده ومش قادرة هاقوم انام وبكرة لو صحيت ان شاء الله هكمله لاني بجد عايزة اقراه بتأني
بحبك اووووي

إبتسامة ملاك يقول...

Tamer Nabil

ربنا يخليك ياتامر ويكرمك خير يارب

دمت بكل الخير
مودتى

إبتسامة ملاك يقول...

فكرة من الزمن دا

ولا يهممك حبيبتى تصبحى على طاعة الرحمن

نوم العوافى هستناكى ياقمرى

موووووووووووووووووووووووووواة

قلم رصاص يقول...

السلام عليكم

ازيك يا ايناس

ايه الاجابات الحلوة دي بس

بجد اجاباتك رائعه والله ..بتجيبي الكلام ده

منين عرفيني ههههههههههههه

ووصفك ده فظييييييييييع

"الحب أساسة العشرة
والعشرة تولد التفاهم
والتفاهم يولد الحب
يبقى لية يتغير"

خلاص هيعنك المنسق الاعلامي لحملتي الانتخابية لما اترشح للرئاسة في 2025

^_^

في حفظ الله

!!! عارفة ... مش عارف ليه يقول...

جميل إني اتعرف على مدونتك

من خلال تاج بتتكلمي فيه عن نفسك

وعلشان كدة دي تعتبر فرصة ذهبية للتعرف عليكي عن قرب أكتر

واضح إنك إنسانة حالمة اوووي

يمكن تكون بعيدة شوية عن أرض الواقع

إنما حد من جواه جميل

ربنا يوفقك للخير دايماً


تحياتي
وليد

الشاعر الفنان أحمد فتحى فؤاد يقول...

إلى أجمل و أغلى و أرق إيناس فى الدنيا

أولا الحمد لله البوست ده واضح منه إن حالتك النفسية إتحسنت .. وواضح كمان من ردودك إنك فى مود كويس الحين ( نمسط الخشب طبعا )
و عشان كده مش هاعاتبك إنك ما رديتى عليا و لا قلتى رأيك اللى وعدتينى بيه فى البوست الأخير بتاعى
خلاص أنا مسامحك ما دمتى بخير ده أهم شىء

ثانيا : ما حدش يستاهل أبدا إننا نذبح نفسنا و نعلق نفسنا علشانه فوق مقاصل الحياه .. لأن اللى بيحبنا يحب لنا نكون أحسن الناس و ما يوجعناش أبدا

ثالثا : إجاباتك على التاج كانت رائعة .. و هذى أنتى كما توقعت .. الشخصية القوية الجميلة صاحبة القلب الكبير

ربنا يوفقك دايما ..
أحمد

ملحوظة : لسة معلق دلوقتى لأنى كنت فى الشغل طوال اليوم ..

lostlove يقول...

تاج جميل
واجبات اجمل
تحياتي علي صراحتك وشخصيتك الجميله

تحياتي واتمني التوفيق

عمرو يقول...

اجابات جميلهـ

استاذهـ ايناس

تعكس شخصيهـ طيبهـ

لكِ كل الاحترامـ والتقدير


خالص تحياتي ,,

shemo يقول...

السلام عليكم....
انوس اجابتك حلوة اووووى
وتقريبا الصدق والطيبة بقيت مشاكل الايام دى....
يارب يتعدال حال الدنيا للاحسن...
بحببببببببببببك
امواااااااااااااه
فى رعاية الله
دومتى بخير
shemo

mimi يقول...

صريحة وجريئة وجميلة

وكمان منظمة ،

ياه ده طويل جدااااااااااااا

بس كنتي لازم تدبسي فيه حد

لازم لازم لازم

نيااااااااااهااااااااااااي

beautiful mind يقول...

ازيك يا ايناس
كل سنه وانتي طيبه
اجاباتك جميله بجد
بتعبر عن شخصيتك بكل وضوح
تحياتي اليكي

بهلول الشرق يقول...

حوار جدا رائع وعجبتني أوي إنك هندسة ميكانيكية .. قسم جميل يا هندسة قد الدنيا ..

كل عام وانت بخير وما تخديش في خاطرك من الناس البايخة لأنهم كتير جدا ..

حياه بلا عنوان يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
طبعا فى البدايه وحشانى قوى
واسفه على التاخير طبعا
بس عوزه اقولك ان اجاباتك كلها جميله قوى وربنا يحقق ليكى كل شىء بتتمنى فى حياتك كلهاان شاء الله
تحياتى

MOHAMMED ELBANNA يقول...

إيناس
واضح من اجبتك للتاج انك انسانه طيبه فعلاً .
تقبلي تحياتي ومروري
محمد البنا
طريق النجاح

قلب امراه يقول...

انوسه العزيزه
وحشتيني بجد ومش بشوفك كتير بتقفلي باب التعليقات ..
انا متابعه كل حاجه بتكتبيها من حلو ومر يا رب يبعد عنك كل الشر
اجابات صادقه وجميله على اسئله صريحه وبسيطه
المهم ان شخصيتك طيوبه كتير وصادقه جدا ومخلصه وبتحب من قلبها ولما تحب ما بتقدر تكره ..
ربنا يسعد ايامك
كل عام وانتي بالف خير
ومتغبيش عنا كتير

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ يقول...

وانتي طيبة ياقمر سنة سعيدة عليكي يارب :)

يابت يارايقة ايه الاغنية الجامدة دي

جامدة جامدة يعني ^ـ*

التاج صعب جدااا لو انا مكانك مكنتش هعرف اجاوب لاني معرفش اتكلم عن نفسي خالص

بس بجد اجاباتك هااايلة بتعرفي تعبري عن نفسك بشكل رائع ^ـ^

وحشاني مووت يارب تكوني بالف خير

امووووووووووواه

إبتسامة ملاك يقول...

قلم رصاص

ربنا يخليك يا اجمل سيد بالدنيا كلها

والله من قلبى يا قمر

منور
تحياتى

إبتسامة ملاك يقول...

عارفه مش عارف لية

وليد ازيك

بجد منور الدنيا كلها
وسعدت بمرورك الاجمل

تحياتى لحضرتك
ايناس

إبتسامة ملاك يقول...

الشاعر الفنا أحمد فتحى فؤاد

الكنج الكبير
صاحب الرقة والاحساس
ممممممممممممم

انا عارفه انك زعلان منى أووى بس قلبك الطيب أكيد هيعزر الحالة اللى أنا فيها
الحمد لله بقيت احسن بكتير وانا عند وعدى وهاجى لحضرتك زى ما وعدت ياجميل
انا عندى كام شاعر

ربنا يخليك يارب ويوفقك
ووعد منى انى هاجى ليكى ياجميل ياقمر يلى بتنورنى بأجمل التعليقات بجد متعرفش قد أية انا بكون سعيده بتواجدك هنا يا باشا

ربنا يديم الود والاخوة بينا
ويبقا التواصل
دمت بكل الخير
ايناس

إبتسامة ملاك يقول...

lostlove


ربنا يخليك ياقمر بجد سعيده بيكى وبمرورك الاجمل

دمتى بكل الخير

إبتسامة ملاك يقول...

عمرو


ربنا يسعدك يا ارق عمرو
انا اسفه متأخرة عليك على طول
ربنا يديم الود بينا يارب
دمت بكل خير

إبتسامة ملاك يقول...

shemo

وانتى كمان وحشتينى أووى يا حبيبتى ربنا ما يحرمنيش منك يارب


منورة
مووووووواة

إبتسامة ملاك يقول...

mimi

ههههههههههه

اية العالم الشويرة دى

انا عشان جاوبته ولقيته صعب مرديتش ادبس حد فيه

منورة ياحبيبتى

إبتسامة ملاك يقول...

beautiful mind


وحضرتك طيب

وحمدالله على سلامتك

منور

تحياتى

إبتسامة ملاك يقول...

بهلول الشرق

ربنا يخليكى يا حبيبتى انتى ويعزك
ونورتينى اووووووووووووووووووووووى

إبتسامة ملاك يقول...

حياة بلا عنوان

ولا يهمك ياقمر المهم انك نورتينى جامد

ومتشكرة لذوقك

انتى اللى اجباتك اجمل واحلى
دمتى بكل خير
تحياتى

إبتسامة ملاك يقول...

MOHAMMED ELBANNA

منور ياقمر متشكرة ليك مرورك الاجمل

تحياتى
ايناس

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتةة

ربنا يكرمك يارب والمسلمين وجزاكى الله خيراا وفيرا وكثيراا اللهم امين يااختى ايناااس

وان شاء الله دايما فى تقدم مستمر وربنا ينولك كل الى فى بالك اللهم امين ... وان شاء الله ربنا يرزقك بحج بيتة الحرام اللهم امين والمسلمين ..

إبتسامة ملاك يقول...

قلب إمرأة

اهلا بأحلى ريم بالدنيا كلها
ربنا مش يحرمنى منك يارب

بجد سعيده بوجودك هنا
وربنا يديم الود بينا يارب
والحمد لله على كل حال

تحياتى

إبتسامة ملاك يقول...

نوارة


بالحضضضضضضضضضضضضضضضضضضن يابت
وحشتينى اووووووووووووووووووووى

وش بغمز

انا حطه الاغنية عشان ادلع نفسى
هههههههههههههههههههههه

ربنا ما يحرمنى يارب ويكرمك خير يارب

وبجد انتى حبيتى اللى بموت فية

منورة ياقمر

إبتسامة ملاك يقول...

طهرفؤادك



جزاك الله كل الخير وربنا يكرمك خير
ويتقبل منك
دمت بكل الخير يارب
تحياتى
ايناس

أحمد الصعيدي يقول...

ايناس

اولا مبروك لتغيير الاسم

ثانيا

اكرمنا الله واياك وجميع المسلمين بحج بيت الله الحرام

اسف علي التقصير

اسعدك الله

السلام عليكم ورحمة الله

واحد من العمال يقول...

السلام عليكم

اجابات ملاك وواقعى جداً
ينفع !! مش عارف !!

ودمتِ بخير حال

(Joudy) يقول...

جميل جدا يا أنوسة إجابتك نابعة من قلب وعقل إنسانة جميلة فعلا

ربنا يوفقك دوما

دمتى بكل الخير والسعادة

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

ربنا يكرمك باجمل حبيب ورفيق فى الدنيا يحافظ على القلب الصادق الجميل دا ويصونه

همس الاحباب يقول...

كل سنة وانتى طيبة
ومبروك عليكى التاج
واجابتك زيك رقيقة وصادقة
بس لو الدنيا كلها زى جمال عبد الناصر
هتبقى مشكلة كبيرة جدا
بالرغم من حبى ليه الا انه اكبر ديكتاتور عرفته مصر واكثر من استعبد شعبها
يلا الله يرحمه
تحياتى

rayane naciri يقول...

اجوبة صريحة وفي مستوى التوقعات
كل عام وانت بخير
شرفينا بالزيارة

أ / أحمد عبد المنعم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم

ربنا يوفقك إلى الخير
ويرزقك بابن الحلال إللى يقدرك

دعوة

لقراءة مقال كتبته على مدونة
أحب أسرتى

http://noghos.blogspot.com/

ريمان يقول...

انوووووووووووووووووووووسه


وحشاااااااااااااااااااانى

ريمان يقول...

عامله ايه حبيبتى


بجد وحشانى اوى اوى حبيتبى

اموااااااااااااااااااااااااااااه

ريمان يقول...

النت عندى منيل بستين نيله الايام دى


حاجه تفقع المراره


ههههههههههههههههههههههه

ريمان يقول...

اروح اشوف التاج وارجع يا قمر

خدى دى

اموااااااااااااااه

مدونتى إسمها مرايتى يقول...

شكرا لمن أهدتك هذا التاج
أحلى حاجه اننا اتعرفنا على ابتسامة الملاك ايناس

بجد انسانه رائعه ربنا يكرمك ويفرح قلبك الى مليان كل الحب ده

ربنا ييسرلك ويرزقك خيرى الدنيا والاخره

سلام يا قمر

م/محمود فوزى يقول...

السلام عليكم
ازيك ياايناس
يارب تكونى بخير دايما

ده ايه التحقيق الصحفى الطويل ده
بس انتى واضح انك صريحه وده شىء كويس

ربنا يرزقك ويرزق جميع المسلمين الحج والعمره
ربنا يكرمك ويسعدك دايما

ريمان يقول...

التاج ده جالى من انجل برضه بس انا محتاسه


ههههههههههههههه


محتااااااسه مش عارفه احله خالص

بس بجد برافو عليكى يا قمر

كل تاج وانتى طيبه يا انوستى


وربنا ييسر امورك كلها يا رب ويجمع بينك وبين اللى بتحبيه امين يا رب


اموااااااااااااااااااااااااااااه

المعتصم يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيك ياايناس
يارب تكونى بخير
معلش على التقصير بس الظروف
ورفيق اتعكش ومعموله قضيه وانا مقضيها دايل اب ومطلع عينى
فمعلش بقى سامحونى على التقصير
******
الاجابات جميلة قوى يانوسه وصريحه ونعرف منها انك انسانه جميلة ورقيقه وان شاء الله ربنا هيكرمك ويحققلك كل اللى نفسك فيه

انما قوليلى ايه حكاية ابتسامة ملاك دى ؟؟؟ هو انا اغيب شويه ارجع الاقى الدنيا متغيرة كده ؟؟ طب هو انتى استئذنتى منى قبل ماتسمى نفسك الاسم ده؟؟ مش عيب كده؟؟
هههههههههههههه
ربنا يكرمك ياايناس يارب
تقبلى مرورى وتحياتى
ســــــــــــلام

بياع كلام يقول...

ازيك يا ايناس
أخبارك ايه
وحشتنينى جدا جدا
وحشتنى مدونتك وكلامك الجميل
معلش غبت مده كبيره بس غصب عنى
يا رب تكونى بخير
أجمل تاج على أجمل ايناس
كلامك كله رائع وجميل
وربنا يسعد قلبك باللى بيتمناه
دمتِ بود
تحياتى وتقديرى
مدحت الصعيدى

بياع كلام يقول...

نسيت أقولك ألف مبروك تغيير الاسم
وبجد الاسم ده جميل جدا
بلا احزان بلا هم
أنا كمان غيرت القالب
بس الاسم زى ما هو عشان جميل
المدونة بقت رهيبه بجد والبوست رائع
يلا سلام بقى وانتى دايما فى بالى
حتى ان غبت
تحياتى وودى

بيطرية ومش بايدى يقول...

نوسة
بغض البصر انك وحشانى جدا
وانى مقصرة فى حقك
بس ضرورى

لازمن تدخلى اللينك ده وتنشرى الحملة وتخلى كل زوراك ينشروها بالله عليك حلفتك لازم اكبر عدد ينشروه

http://rasoulallah1.blogspot.com/



الله يرضى عليك وعليهم اجمعين

mohamed ghalia يقول...

ايون كده اعترفى
هههههههههههههههه
ربنا يكرمك ويسعدك دايما يا إيناس

سجود يقول...

السلام عليكم
والله العظيم هقوووول الحق
هههههههههههههه
وبعدين هو التاج من اول الحياه لحد الموت
ده بيسال في كل حاجه
لالا ربنا يكفينا شره
ههههههههههههههههههه
تحياااااااااااتي

شيماء جمال(شيمو القمر) يقول...

ايه الاجابات الجامدة ده

بصراحة عرفتك اكتر وكان نفسى ده يحصل من زمان ونفسى اتعرف عليكى قوى

ربنا يوفقك وتملى الدنيا حب

تحياتى لك وهحاول اجاوب على التاج

شيمو القمر

الازهرى يقول...

ونحجز فى الصف

طبعا اجابات جميلة وعلى فكرة انا اطول منك ب 6 سم ودى حاجه مش سلة
اطول من ب 1 سم يقدر يعمل حاجات اكتر منك بكتييييييييير

بس مش متفق معاكى فى نقطة صغنونة

لا يوجد حب فى زمن الفقر المادى

الحب يولد بلا مكان ولا زمان ولا ظروف لأنه ليس أمرا بأيدينا بل يأتى متى كتب له ذلك
ولذلك انتقض كثيرا الباحثين عنه فهو يجدنا ولا نجده

تحياتى دوما

dodoo يقول...

انتى عسوله اوى ياانوسه

واجاباتك تنم انك انسانه كويسه


اكدب عندما اريد اخفاء ضعفى حتى لايشمت بى حاقد
ان اصلح بين متخاصمين واجب الكدب لان الحقيقه مره دائما

عجبتنى دى اووووووووى

وعجبنى كمان هوياتك لانى كان نفسى تكون عندى

علمينى بقى

ههههههههههههههههههههههه

احلى سلام لاحلى انوسه

IBN BAHYA يقول...

تحياتي

اللؤلؤة يقول...

السلام عليكم
إجابات منطقية وتنوم عن شخصية
متفتحة وعقلية مسنيرة
خالص تقديرى

لولا وزهراء يقول...

تحفه يا انووووووووووس
ربنا يسعد قلبك ويكرمك ويفرح قلبك
وعن قريب ان شاء الله نفرح بيكى ونشوفك متهنيه مع زوج يعرف قيمتك بجد
لانك جوهره نادره فى زمن صعب

نتمنى لكى السعاده والحب والخير يااااااارب

adel يقول...

تمام يانوسة
عاجبني قوي اجابات التاج
ايه العقل و التعقل ده
ههههههههه :)

بس جمال عبد الناصر ... مممممممم
يمكن برضه

----------
معلش التاخير عشان كنت مسافر

معتز شاهين - باحث تربوي يقول...

100 100

اجابات معبرة وصريحة

كالعادة منكم

وأذكرك بصيام يوم عاشوراء الأحد القادم

وتقبل الله منا ومنكم

ويبقى التواصل

Abd Al-Rahman يقول...

ا.إيناس
تسعدنى العودة لمدونتك من جديد ...
إجاباتك على التاج رائعة ، صحيح أ، بعض الإجابات بها شيئ من الدبولماسية ، لكن الإجابات فى مجملها أعجبتنى جدا ...
كل عام وانت بخير

micheal يقول...

حسيت بالصراحة في التاج
أتمنى لكي السعادة
تحياتي

ذكري رحيل قلم يقول...

السلام عليكم
جميل تاجك و جميلة اجاباتك

كلام جميل وبرده من القلب
من هو صديقك ؟
كل من بوحت اليه فحفظنى

كل من بكيت فنصحنى

كل من تمنى لى ما يتمناه لنفسه

عندك حق اجمل شيء ان يكون الانسان له صديق صادوق
دمتي سعيدة
تحياتي

الايــــــــــام يقول...

السلام عليكم

اهلا بك غاليتي ايناس الجميله اولا اعذريني ع التاخير لاني بجد الدراسه واخده كل وقتي والحمد لله اني اطمنت عليك

اجاباتك كلها رائعه حبيبتي وعلى فكره طولي زاي طولك تمام هههههههه

ربنا يسعدك حبيبتي ويوفقك في كل حياتك

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ يقول...

انا بخير والحمد لله

والاغنية لوليد سعد

اغانيه تحفة هما عشرة اغاني تقريبا اسمعيهم هيعجبوكي

امووووووووووووواه

واي حاجة احنا بالخدمة دا انتي الي علمتيني عالموقع اصلا

^ـ*

صدى الصمت - عاشقة الورد - يقول...

إجابات جميلة جداً وصريحة وتلقائية
أحييكِ عليها

ملتقى ألأقلام الحرة يقول...

السلام عليكم و رحمة الله وبركاته

أسعد الله أوقاتك بكل محبة و خير

صباح ,, مساء

نحن في إدارة ملتقى الأقلام الحرة ..

يسعدنا دعوتك لنلتقي بك بيننا أخا ً و صديقا ً لأسرة الملتقى

شاركونا بنبض قلمك العطر و لو بهمسه !

لزيارة الملتقى على رابط //
www.alaglamal7orh.com/vb

أهــــــلا ً و ســـــهـلا ً بـــكـ ... *

نتمنى لك قضاء أسعد الأوقات بصحبتنا حيث المتعة و الفائدة معا ً

دمت القلب النابض للحياة


الإدارة العامة ..

ذو الوجه المبتسم يقول...

السلام عليكم

طبعا فى البداية زعلان منك علشان محدش بيشوفك عندى
واوعى تقولى انا مش باكتب كتير

برده ابقي مرى عندى ووقعى حضور وامشي ههههههههههه

ما هى درجة صراحتك ؟

والله العظيم صريحة لأبعد الحدود

متى تعرفى أنكِ تحبى ؟

عندما اشعر بالرغبه فى رؤيته وعندما اهتم زياده عن الطبيعى

إذا أحببت إنسان ما ...هل تصرح له بحبك ؟
طبعآ

من هو صديقك ؟

كل من بوحت اليه فحفظنى
كل من بكيت فنصحنى
كل من تمنى لى ما يتمناه لنفسه

طبعا ردودك كلها مميزة وتلقائية وارتجالية

ربنا يوفقك يارب

رضا الكومى يقول...

اممممممممممممم
أيوة كده
عرفنا كل اللى بتفكرى فيه
إجابات تدل على إنك إنسانة رقيقة وطيبة القلب
وأشكرك يا أنوسة على سؤالك

جوجو يقول...

السلام عليكم

ازيك يانوسة؟ انا عارفة انى مقصرة ومش بتابع بس انتى عارفة ظروف الدراسة بقى
بجد عجبنى قووى ردودك على التاج كل الاجابات واقعية وجميلة

تحياتى

فراشة يقول...

اجاباتك حلوة قوى يا ايناس
ربنا يسعدك يارب
ودايما قلبك نقى وطيب ومفتوح كده
ويارب تكملى حياتك مع من تحبى ويكون هو الخير لكى يارب
تحياتى لكى يا جميلة

عالم الحب يقول...

جميلٌ اعترافكي وقولك الحق رائع ما كتبت يداكي .... سلمت يمناكي أيتها الأخت العزيزة ... أتمنى من الله أن يمدكي بالعمر الطويل والعافيةالدائمة والسلامة في الدين والدنيا والآخرة
أتطلع منكي إلى كل ماهو جديد في عالم التدوين
وأتمنى أن لا تحرميني من زيارتكي لعالم الحب:)
لكي أرقُّ المُنى من عالم الحب:)
.....................................
http://www.al7ob1.blogspot.com