الحب الحلال

الحب الحلال

الاثنين، 5 أكتوبر، 2009

Torment of love



crying No Body Knows i'm
They wont even see my tears
When they think i'm laughing

I still wishing U were here
No Body Knows i miss U
They think i feel set free
But I fell i'm bound with chains
Trapped in the mystery
""""""""""""""""""""""""
عذاب الحب
ببكى و محدش عارف
محدش بيشوف دموعى
حتى فى الوقت اللى بيعتقدوا إنى بضحك
أنا بتمنا إنك تكون هنا
محدش يعرف إنك واحشتنى
هما فاكرين إنى حاسة إنى حرة
بس أنا حاسة إنى مقيضة بسلاسل
و عالقة فى لغز
تحياتى
الأحـــــــ إيناس ـــــــزان

هناك 155 تعليقًا:

7annen يقول...

احجزززززززززززز

7annen يقول...

يارب اكون الاول ولا ايه شيلوا حجب التلعيقات دى

7annen يقول...

لوللولووووووووووووووووى

ياحلولى انا اول تعليييييييييق

7annen يقول...

نتنطط قبل ما حد يجيى بقى

هههههههههههههههههه

7annen يقول...

خليكوا نايمين يامدونين

7annen يقول...

احتلال حنين بيكون بلا منافس

7annen يقول...

وانا زى الفريك محبش شرررررررريك

نداء يقول...

ممكن العب معاكى يا حنين

adel يقول...

جت امتي ؟؟حنين انا التاني علي فكرة

7annen يقول...

اروح اقرى بقى واجى

احم احم

اوعى حد ياخد مكانى لحين العوده

adel يقول...

لا ياجرعان واحدة واحدة بس

نداء يقول...

كان نفسى الحق الاول بس يلا بقا

عاااااااااااااااااا

حنين بتحب نوسه

م/ محمد صالح يقول...

ايه الكلام الرائع ده وبتقولى انا اللى كلامى كويس طيب ده يبقى ايه ده روعة وزى ما بيقولوا خير الكلام ما قل ودل وعلى فكره باين كده اننا بينطبق علينا المثل اللى بيقول الطيور على اشكالها تقع يعنى كلنا فى الجرح سوا

نداء يقول...

نوسه النوسه كونوسه

هييييييييييييييييييه
فيه احتلالات جامده هنا

عاشقه الرومانسيه يقول...

الحب اجمل القيود
واسهل واصعب لغز
وده سر جماله

7annen يقول...

كان نفسى تعرف انك واحشنى كان نفسى تكون معايا

احضنك واضمك ليا

وتحس بحبى ودموع عنيا

الله الله الله يا انوستى

تسلم ايدك

بووووووست رااااااائع

اموووووووووووووه

نور العيون يقول...

عاااااااااااا

انا هنا معاكم


عاااااااااااااااا

adel يقول...

ايه يا اينو ده :)
انجليزي ده يا مرسي

مينززززززز

م/ محمد صالح يقول...

اه بالنسبة لموضوع القالب انا مكنتش اقصد الموقع يكون عربى دى مش مشكلة انا عاوز القالب نفسة يكون معرب وياريت تكتبيلى اسم الموقع وانا اجرب

نور العيون يقول...

وحشتينى يا نوستى انا

كده مش تقوليلى على البوست
زحلالالالالالالالالالالالالالانه

نداء يقول...

مممممممممممم

احنا هنتخانق انا ونور
هى بتقعد شويه وانا شويه
هههههههههههههههههه

adel يقول...

ياعمونا علي الاحساس

بس هي دي سنة الحياة

مش دايما هتلاقي الناس حاسة بيكي

وكمان في ناس بتمشي متستنيش رجوعهم ابدا

نداء يقول...

امال

انجليزى
احنا ورانا حاجه
انا وراكى والزمن طويل يا انوسة

نور العيون يقول...

اخد دورى

اصلى مش معايا رصيد فى الفون اعلق من معاه

ههههههههههههههه
اتحملينا بقا يانوسه

نور العيون يقول...

اخبارك ايه ياقمر
معلهش بقا المدارس وكده
بس كويس بكرة اجازة
عشان 6 اكتوبر
ونحن هنتحتل هنا
هههههههههههههههههههه

نداء يقول...

كل سنه وانتم طيبين يا جماعه
بكرة 6
من اكتور

ههههههههههههههههههه

نداء يقول...

خلى السلاح صاحى صاحى

عظيمة يامصر يا ارض اللواء

هههههههههههه
هيس تعيش كويس

طـــائر الليــــل الحـــــزين يقول...

تعرفى رغم قلة الكلام
الا انه مليان حاجات كتيرة يحسها ويقدرها اللى مر بقصة فيها منه
ومنى انا كل كل فى كلامك لمستنى من غير مقدمات
تحياااااااااااااتى
وتسلمى
وربنا يكرمك ويفك كربك ويهديكى للى فيه الخير دايما يارب

نداء يقول...

ومنك نتعلم يا نوسه يا زعيمة الاحتلالات

ما احلى التهيس فى مدونة انوس
ههههههههههههههههه

نور العيون يقول...

ما احلى العذاب فى الحب يا نوسه

بجد بيكون له طعم تانى

نور العيون يقول...

بجد وصفتى الحال اللى معظم البنات بتعيش فيها

نور العيون يقول...

مين اللي قال الحب عذاب

الحب دنيا للأحباب

فيها النعيم و الهنا

فيها الأغاني والمني

فيها يا نور عيوني

أنت . . وفيها كمان أنا

فيها أنسي حدود المكان

أنسي الساعات والزمان

أنسي الوجود كله إلا أنت

ما أنت الوجود أنت

بنظرة واحدة من عينيك

كل جراح القلب تطيب

والفرحة تطير من العيون

وتشوفها كمان كل العيون

ويدق القلب دقة جديدة عليه

دقة تغيير كل الكون حوليه

حبيبي لو قالوا الحب عذاب

دوبني أنت في العذاب

واه يا قيس واه يا ليلى

نداء يقول...

الحب هو العذاب



والعذاب هو الحب

نداء يقول...

فين اسير الغربه مش موجود يعنى

يارب تكون بخير يا مشمش

نداء يقول...

كلنا عايشين زى ما قولتى يا انوسه بالظبط
بنحاول نخبى دموعنا ومن جوانا بنتألم وبنتعب

نداء يقول...

فالحب: هذه الكلمة الجميلة التي عندما نسمعها نحس بشيء من الرومانسية ولكن لم نفكر في يوم من الأيام أن نضع بجانب
كلمة(الحب)كلمة أخرى تتبعها وهي (العذاب) هناك شيء يربط بين
الحب و العذاب
عندما يحب الإنسان شخص يبادله نفس المشاعر ولكن كلاً منهما لايستطيع أن يعبر للآ خر عن مشاعره

اكيد دا بيكون عذاب

نداء يقول...

هذا هو العــــــذاب
عندما يحب الإنسان شخص قريب إليه ولكنه بعيد عن قلبه
هذا هو العــــــذاب
عندما يحب الإنسان شخص لايبالي بوجوده
هذا هو العــــــذاب
عندما يحب الإنسان شخص الوصول إليه من أصعب الصعوبات
هذا هو العــــــذاب
عندما يحب الإنسان شخص لايحبه
هذا هو العــــــذاب
عندما يحب الإنسان شخص ويكتشف أنه يخونه

دااااااااا برده عذاب وامر عذاب

نداء يقول...

فهذا قمـــــــــــــــــــة العذاب
لأن عند الخيانة ينتهي كل شيء وفي بعض الأحيان يتحول الحب إلى كره في عالم الحب أو في عالم المحبين العذاب ؟أكثر من السعادة هل سألنا أنفسنا لمـــــــــــــــــــــ؟؟؟؟؟؟؟؟ـــــــــــــاذا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لأن للحب شروط كثيرة ولكن في هذا الزمن لا أحد يوفي لهذا الحب بمعنى أصح لايوجد حب صادق الا نادراً
ومع ذلك
فالقلب وما يهوى وياليتنا نستطيع أن نختار بعقلنا قبل قلبنا لكي لانقع في عذاب الحب
.وكل عام ونحن جميعا فى خير وحب ورخاء وكل عام ونحن يقظين لما يدور حولنا

نداء يقول...

لو كنا طيور كنا رحلنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا

لكن احنا ايه ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه احنا بشر
نجرى ورا الدنيا وورا حالنـــــــــــــــــــا وقلوبنا اه من حجر

نداء يقول...

Some joys are better expressed in silence as a SMILE
holds MORE MEANING than WORDS.

&

I was asked if I ENJOY having YOU in MY LIFE I just smiled

نداء يقول...

كل ليلة فى بوعدنا يصعب علية تخلص حكاية حبنا قدام عنية ارب شوية بوص فى عنية من غير هواك مقددرش اعيش فى الدنيا ديا

نداء يقول...

بننجرح.... كل يوم لكن بيفرحنا ان انت جو القلب
ساكن فى افراحنا وانت الامل فى العيون

والنشوة ساعات الجنون واياك تكون زيهم
تروح وتجرحنا دانت الوحيد منهم

تقدر تريحنا.. تقدر تريحنا

نداء يقول...

سيظل حبك ينبض بداخلى
سيظل عشقك نبراس مشاعرى

نداء يقول...

--------------------------------------------------------------------------------

آه ما أحلى الحب
ما ألذ أن لا أجد نفسي بين تلك الكلمات
تتقافز من بين أصابعي
ككرة دبت فيها الروح لما أشرقت عليها شمس حروفك
آه ما أجمله من شعور
أن ينخلع القلب من مكانه
ليبحث عن مكان فوق جدران العشق والهوى

نداء يقول...

WHEN I DIE DON'T CRY JUST LOOK AT THE SKY AND SAY.... GOOD BYE

نداء يقول...

You never said goodbye
Someone tell me why
Did you have to go
And leave my world so cold

أنت عمرى يقول...

بسم الله ماشاء الله
ايه دا كله ايه دااا كله

ماشى ماشى

نداء يقول...

اسيبك انا يا نوسه عشان نور عاوزة تلعب شويه
ربنا ما حرمنيش منك يارب
انا بحبك قوووووووووووووى
وعلى فكرة اغنية ايمن زبيب دى قالولى انساك تحفه بجد

تسلم ايديكى ياقمرى
ربنا يفرحك يارب وتحققى احلامتى

نور العيون يقول...

انا كيت

انا كيت

ههههههههههههههههههههه

يعنى انا جيت وسعولى بقا
هههههههههههه

أنت عمرى يقول...

ربنا يكتر من احبابك ياانوسه
ياعسل
انتى

ربنا يطمنى عليكى حبيبتى

أنت عمرى يقول...

حنين

قامت بالواجب وزياده

ربنا يزيد ويبارك

وكمان نور ونداء
هههههههههههههههههههه

انا بقر اهووووووووووووو

زهور الامل يقول...

ربنا يسعدك يا انوس يارب ويطمن قلبك ويفرحك
تحياتي

aMr SaYeD يقول...

جميلة اوي ما شا ءالله

نور العيون يقول...

ده حلال ده ولا حرام قولى اعمل ايه يا غرام
الدونيا ليه بتاخودنى من اجمل الاحلام

اه لو كان دمعى بيتكلم كنت عرفت ان انا بتألم فى بعادك يا اغز الناس
كنت امنت ان انا موش بايع سارح قلبى فى بعدك ضايع تايه فاقد للاحساس

أنت عمرى يقول...

حاسس بايه واحنا بعيد عن بعضنا

شاغلك بعادى حاسس بنارى ولا ايه

حاسس انى بتألم فى بعدك أد ايه

مشتاق وبتلوم ع الزمن فرقنا ليه

ولا خلاص بقة عادى عندك بعدنا

حاسس ان قلبك مانسينيش

عشان انت برده ماسبتنيش

واللى كبر جوانا اقوى

من اى شىء ده مايتنسيش

فاكر كلامنا مع بعض فاكر عشقنا

كان حبنا بيقولوا عنه مالوش مثيل

كان الغرام فى عيوننا ده اكبر دليل

كان بعدنا عن بعضنا ده مستحيل

فاكر حبيبى اد ايه ضاع مننا

حاسس ان قلبك مانسينيش

عشان انت برده ماسبتنيش

واللى كبر جوانا اقوى

من اى شىء ده مايتنسيش

3mr wa2el يقول...

كلامك صعب اوى ع فكرة

أنت عمرى يقول...

وتمزق صفحات حياتك كتبتها بحبر دمك

ابداع
روعه
جمال لا يوصف
وحزن تملكت كلماتها
جمعتها خاطرتك
مهما كتبت لـ اوصف جمالها لن استطيع وصف ربع روعتها
تسلم الأنامل

أنت عمرى يقول...

كلمات غايه فى الروعه والجمال والاحساس الذى خالطته خيوط الاحزاااااااااان

اللؤلؤة يقول...

السلام عليكم
تدوينة موفقة
وفقكِ الله لما يحب ويرضى
دام قلمك
ودمت بكل الخير

أنت عمرى يقول...

nO oNE cAN gO bACK aND mADE a bRAND nEW sTART . . aNYoNE cAN sTART fROM nOW aND mAKE a bRAND nEW eNDING

أنت عمرى يقول...

كلماتي حائرة عن التعبير

ولا أرى غير أنكى مبدعة حقاً

وهذه من أروع ما كتبتى

فلا تحرمينا من المزيد

بوركتى وسلمت يمناك يا نوسة

تحياتى ليكى يا ملكة الاحساس

سلامه

حياه بلا عنوان يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
والله ياايناس انا بحاول اجى بدرى شويا علشان اعلق بس بردو بلقى نفسى متاخره معلشى بقا سامحينى مش باايدى
بس على العموم البوست كلماته حلوه قوى واجمل كمان الجمله اللى فى البوست اللى بتقول ببكى و محدش عارف
محدش بيشوف دموعى
حتى فى الوقت اللى بيعتقدوا إنى بضحك
أنا بتمنا إنك تكون هنا
جميله قوى ان الواحد يحس بيكى فعلا كلمات بسيطه وجميله
تحياتى أمـــوااااه

نور العيون يقول...

فعلاً ،، الحب لمى يبلغ درجة اعلى من الصدق ،، نعجز عن التعبير .. ويتلبسنا صمت وثير ،، يكبت ذاك الاحساس بداخلنا ليكبر أكثر .. واكثر

نور العيون يقول...

الحب الصادق هو ارقى انواع الحب لانه الذي يبقى ويستمر

تحياتي لكِ عطر الندى

نور العيون يقول...

كلماتك جميلة جدا...الحب الصامت من أصعب أنواع الحب خصوصا على المرأة ...أنا شخصية مش بفضل الرجل اللي بيحب في صمت ...بفضل الرجل الجرئ اللي بيعبر عن مشاعره في الوقت الصح بالطريقة الصح..
تمنياتي لك بدوام الصحة والتوفيق

نور العيون يقول...

جوة القلب , او جوة العين , حبيبي ساكن في الاتنين , بعد يومين او بعد سنين مش حنسااة


عاارف وانت معايا , حبيبي قلبي بيحس ايية , ناسي كل حيااتي واقول اية

نور العيون يقول...

أحبك لو تكون حاضر
أحبك لو تكون هاجر
ومهما الهجر يحرقني
راح أمشي مــعــاك
للآخــــــر

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

كلامك يا ايناس فكرنى باغنية لام كلثوم بتقول فيها


يا سعده اللي عرف مــــرة حنان الحب وقساوتــــــه
وياذله اللي طول عمـــره ما داق الحب وحلاوتــــــه
تشوفه يضحك وفي قلبـــه الأســـــــى و النــــــــــوح
قلبـه عايش بــــــلا روح والحــــب هـــو الـــــروح
حبيــب قلبــي وانت معـاه بحبه في رضاه وجفـــاه
أوريـه الملام بالعيــــــن وقلبي ع الرضـــا نــــــــاوي
بيجــرح قــد مـا يجــرح ويعطـف ثانـي و يـــداوي

نور العيون يقول...

أحبك لو تحب غيري
وتنساني وتبقى بعيد
عشان قلبي بيتمنى
يشوفك كل لحظه سعيد
وأمشي مــعـــاك
للآخـــــــــر

نور العيون يقول...

أحبك حب خلاني
أبيع الدنيا من أجلك
وبكره لو تعود ثاني
أخلي الغالي يرخص لك
وأمشي مــعــاك
للآخــــــر

نور العيون يقول...

أحبك كلمه معناها
حياتي وروحي في يدك
تهون عليك تنساني
وأنا صابر على ظلمك
وأمشي مــعــاك
للآخــــر

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

انا بقى هاجيبلك الاغنية من الاخر للاول


حبيب قلبي يا قلبي عليـــه ولو حتى .. يخاصمنــــي
ويعجبني خضوعي إليـه وأسامحه وهو ظالمنــــي
وبعـد الغيـــم مـا يتبـــدد و بعد الشوق ما يتجــــدد
غلاوته فوق غلاوته بتزيد ووصله بيبقى عندي عيد
وبعـد الليل يجينا النــور وبعد الغيم ربيع وزهـــور
أهو من ده وده الحب كـده مش عايزه كلام الحب كده

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

اتحملينى

الاغنية لسة شغالة

حبيبــي ..... لمـا يوعدنـي تبات الدنيــا ضحكالــــــي
ولما وصله .. . يسعدنـــي ما فكر باللـي يجرالــــي
ينسينــي الوجـود كلـــــه ولا يخطر علــى بالـــــي
ولمـــا طبعـــه... يتغيـــــر وقلبـي يبقـى متحيـــــــر
مع الأفكار أبات في نــــار وفــي حيــرة تبكينــــــي
وبعد الليـل يجينـا النـــــور وبعد الغيم ربيع و زهــور
أهو من ده وده الحب كـده مش عايزه كلام الحب كده

اسماء واحلام فى وجدانى يقول...

ده اخر مقطع اللى هو اول الاغنية


الحــب كـــده وصــــــــال ودلال و رضا و خصــام
أهو من ده وده الحب كـده مش عايزه كلام الحب كده

نور العيون يقول...

احــــــــــــبك رغــــــــــــــم الضـــــــــــــياع

احــــــــــــــــبك رغـــــــــــــم قلــــــــــــبك الـــــــــــذى بــــــــــاع

اســـــــــــــــال نفســـــــــــــى الـــــــــــــــــف ســــــــــؤال

اســــــــــــــال قلـــــــــــــبى لــــــــــماذا تعـــــــــشق الخـــــــيال

يــــــــــــرد الــــــــــــنبض قـــــــــــــــــائلا

نور العيون يقول...

انـــــــــــــا لــــــــــــيس ملـــــــــــــــــــكك بــــــــــــل ملـــــــــكه

اســـــــــــــــال عــــــــــــينى التــــــــــى ســــحرتها بســـــحرك

الان تبكــــــــــــــى فاجــــــــــــابتهــــــــــــــا بكـــــــــــــــــــاء

قـــــــــــــــد ابكــــــــــــــــــى علـــــــــــــيه فــــى الخـــــــــــفاء

مــــــــــــــا اصـــــــــــــــــــعبة مــــــــــــن جــــــــــــــفاء

نور العيون يقول...

دمـــــــــــــــــوع البعـــــــــــــــــــد تحـــــــــــــــرقنى

دمــــــــــــــوع اليــــــــــــــاس تقتلــــــــــــــــــــنى

الــــــــــــــى مـــــــــــــن قــــــــــــــيدنى بقــــــــــــيود حـــــبه

وتــــــــــــــــــــــــركنى خـــــــــــــلف اســــــــــــــواره

اشــــــــــــــــــكو جـــــــــــــــــــراح حــــــــــــــــــبه

نور العيون يقول...

اســــــــــــــــال عــــــــــــــــــمرى وايــــــــــامـــــــــــــى

فـــــــــــــــــقد تاهـــــــــــــــت فى اللــــــــــــــيل احـــــــــــلامى

لــــــــــــم يعـــــــــــد لـــــــــــــــــدى عــــــــــــــــنوان

كــــــــــل الــــــــــــذى املـــــــــــــــــــــكة احــــــــــــــزان

احـــــــــــــــــــــبك رغــــــــــــــم الضـــــــــــــــياع

نور العيون يقول...

كفايه كده يا انوسه

اروح انام بقا
خلى بالك من نفسك

ببحبك قوووووووووووووووووووووووى

غير معرف يقول...

ها هي الحياه تسير بنا في دروبهــا ولانعلم ما هي النهايـة

فيهــا نبني حلمنا البعيــد ونتعايشه في لحظات مخيلتنـا

ولكن تبقى صدمة الـواقع لها وقع مختلـف في لحظة

من اللحظات وحينما ترتسم بعض الكلمات على صفحات

عمـرنا هناك من يصدر احاسيساً لا تنتهــي

العصفورة يقول...

السلام عليكم
تدوينة موفقة
خالص تقديرى

غير معرف يقول...

كيف عنك اتوب والقلب حضرتك تملكه .... بتوب عن كل الذنوب ..وذنبك وحبك حشى ما اتركه

العصفورة يقول...

السلام عليكم
تدوينة موفقة
خالص تقديرى

نور العيون يقول...

تحياتي اليك يــــا عازفة أحزان الحـــــب
أروع ما قراة وأرقى ما شاهدة
أسمحي لي بهذه المشاركة ,

أصعب ما يكون هو الأختيار ....
فقد أخترت .... ومضيت في عالــم دافئ
عــــــــــــــالـــم الأحــلام
لأنــك أنــت الـســــيــدة فـــيــه

مروة يقول...

ممممممممممممم
نوسه
ايه داااااااااااااااا
انا شايفه احتلالات وحاجات كتير قووووووووووووى

مروة يقول...

عذاب الحب

بوست صعب قووى يا انوسه

وكلماته وجعتنى

ليه كدا بس
تتعبى فى نفسك وتتعبينا حواليكى

همس الارواح !! يقول...

انوسه

بجد احساس جميل اوى يا حبيبتى

والله كلك احساس يا بنوته

ربنا يكرمك يارب

بحبك يا قطقوطه :)

مروة يقول...

لو كان قلبك بيحس باحزاني

كنت عرفت ان هواه ساكن الروح

والبسمه بقت اسوا

والفرح لقيته واخده وياه

يارتني رحت معاه ومكنتش فضلت لحالي

بس

انا عايش على ذكراه

والدمع كل يوم وياه

والعين تتمني رؤياه

والبحر مشتأ لتنهيدات عنيه

حتي

الحب اتغير من يوم ماراح

عشان كده لا احب تاني

ولا افكر غير اني اكون معاه

عشان ارتاح من التفكير و العذاب

وان انا السبب في الفراق و البعاد

ومن يوم اللي كان

وانا عايش في نار من الاهات و التسؤلات

اللي خلاتنا نكون بعاد

ويا تري انا السبب

ولا

القدر حكم علينا نكون بعاد

مروة يقول...

هو دا حال الحب العذاب والحيرة والالم

ربنا ما يكتبها علينا يارب
ويسعدنا كلنا

مروة يقول...

لآتلومني لو بعد قوه .. ضعفت ..
ولآ تلوم القلب .. ماقلبي صخر ..
رآس مالي من ورا الدنيا عرفت ..
إني مخلوق لجل أشبع .. قهر

ذكري رحيل قلم يقول...

جميلة قوي يا انوسة
ايناس من هي الكلمات من تاليفك ولا لا

ع العموم هي كلمات عذبة كلها حب
تحياتي

akder يقول...

عندما يرتفع البحر بعينيك كسيف أخضر في الظلمات

تعتريني رغبة للموت مذبوحا على سطح المراكب

وتناديني مسافات..

تناديني بحيرات...

تناديني كواكب..

عندما يشطرني البحر إلى نصفين..

حتى تصبح اللحظة في الحب، جميع اللحظات..

ويجيء الماء كالمجنون من كل الجهات..

هادما كل جسوري..

ماحيا كل تفاصيل حياتي..

يتولاني حنين للرحيل

حيث خلف البحر بحر..

ووراء الجزر مد .. ووراء المد جزر..

ووراء الرمل جنات لكل المؤمنين

ومنارات..

ونجم غير معروف..

وعشق غير مألوف ..

وشعر غير مكتوب..

اه من شعر نزار........حمدا..على...سلامتك..ولك...خالص تحياتى

akder يقول...

أيظن
أيظن أني لعبة بيديه؟

أنا لا أفكر في الرجوع إليه

اليوم عاد كأن شيئا لم يكن

وبراءة الأطفال في عينيه

ليقول لي : إني رفيقة دربه

وبأنني الحب الوحيد لديه

حمل الزهور إلي .. كيف أرده

وصباي مرسوم على شفتيه

ما عدت أذكر .. والحرائق في دمي

كيف التجأت أنا إلى زنديه

خبأت رأسي عنده .. وكأنني

طفل أعادوه إلى أبويه

حتى فساتيني التي أهملتها

فرحت به .. رقصت على قدميه

سامحته .. وسألت عن أخباره

وبكيت ساعات على كتفيه

وبدون أن أدري تركت له يدي

لتنام كالعصفور بين يديه ..

ونسيت حقدي كله في لحظة

من قال إني قد حقدت عليه؟

كم قلت إني غير عائدة له

ورجعت .. ما أحلى الرجوع إليه ..


مع اطيب امنياتى بان يرجع اليك..حبيبك

آيوشة يقول...

انا جييييييييييت

آيوشة يقول...

ايه ده انت عاملة اشراف على التعليقات :(

آيوشة يقول...

البوست لسه ظاهر عندى دلوقتى فى الريدر :(
مش هلحق ابدا احتل اول تعليق عندك ولو مرة *_*

آيوشة يقول...

تسلم ايديكى ياانوسة كلمات رقيقة بس حزينة قوى ربنا يسعدك دايما يارب وتلاقى الحب الحقيقى والانسان اللى يقدر ويستاهل ايناس فعلا

أحمـــــــــــــد أبو العلا يقول...

في الحب ناس بتتعذب كتير
بس معظمهم ميقدرش يستغنى عن العذاب ده

اللى موش عارف يتغير يقول...

كان فيه واحدة قريبتى اسمها ايناس
واضح ان كل اللى اسمه ايناس حساس
بس الفراق صعب
هو فين ياعزيزتى؟
هههههههههه
تقبلى مرورى

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,,
ربنا يكرمك يارب على الكلمات الجميلة دى .. وحب الناس ليكى حاجة اجمل .. وان شاء الله دايما فى الخير اللهم امين والمسلمين .

عاشقة القمر يقول...

بجد مش عارفه قول ايه عجزني التعبير
تسلم إيداك
ربنا يعطيك العافية
تفبلي مروري

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

هكذا هو الحب
اصعب لغز

فهو السعادة والشقاء معاً

بيطرية ومش بايدى يقول...

نوسة حبيبة قلبى
بجد بجد وحشتيينى موووووووووووووووووووووووووووووووووت
من هنا لبكرة الصبح
اولا الف مليووووووووووون سلامة عليكى يا حبيبتى
والله بادعيلك بالشفا ربنا يستجيب ان شاء الله
ثانيا عايزاكى تعذرينى بجد بجد والله ماعنديش اى وقت خالص
قعدتى تقوليلى انت يا بت فاضية عشان كل شوية انزل بوست
ادينى مش لاقية نص ساعة اصلا ده انا اختلست الساعة دى عشان النهاردة اجازة
ومفيش كلية وقولت لازمن اجاى اسلم على حبيبتى وروح قلبى واكيد هيوصلك سلامى مع دموع القمر لو معرفتش اقعد ع النت ربنا يارب يجمعنا على خير

ويارب يارب يجى بسرعة عشان يشوف ضحكتك مش دموعك
ربنا يكرمك يا نوسة
اموووووووووووووووووءة
هتوحشينى يا قمراية

دموع القمر يقول...

ياكثووفى

نفسى مرة ادخل كدا

الاقى نفسى الاول

التانى

دموع القمر يقول...

ايه يابت الجمال دا

تسلم ايدك

انه هواكى فى قلبى يضىء العمر اشراقا

سيظل حبنا ابديا برغم البعد عملاقا

ليس فقيرا من يحب يقول...

ايه ده الناس دى جات امتى

ليس فقيرا من يحب يقول...

ازيك يا انوس اخبارك ايه يا جميل

ليس فقيرا من يحب يقول...

كل سنه وانتى طيبه بمناسبه حرب اكتوبر

ليس فقيرا من يحب يقول...

طب ايه الكلمات الجميله دى

تأليفك ولا اغنيه

ليس فقيرا من يحب يقول...

امتى تيجى بقى يا بن المحظوظه

ايناس هتطلع عنيك على الغيبه

دى وانت تستاهل اصلا يعنى

ههههههههههههههههههههههههههههههه

ليس فقيرا من يحب يقول...

ربنا يسعد قلبك يارب

ويكرمك يا انوس

لنحيا فى اجواء الحب يقول...

كلمات رائعة

بس فيه حاجة دى كلمات اغنية واللا من تاليفك

عموما

دمتى مبدعة يااجمل انوسة وماتزعليش من تاخيرى عشان ظروف شغل والله

ومنى سلام مصرى دائما

reem يقول...

كلمات بسيطى في الشكل والعدد وكبيرة جدا في المعنى والمضمون

بيعجبنى اوى احساسك

ووحشانى ياتوتة ويارب تكونى نفسيا كدا كويسة ومروقة

reem يقول...

صديقتي الي وحشاني جدا
بجد وحشاني يا انوسه
انا كان النت مقطوع عندي وانقطعت عنكم..
بس رجعت لقيت بوست حزين وانا حسيته بيعبر عن نفسي كمان
بس عمرك ما تحسي بانك مقيده بسلاسل لازم تتحرري من قيودك
كلامك حلو مشاعر جميله احساس
بجد وحشتيني
دمتي بحب
ده تعليق سريع عالماشي
حاجي تاني

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,
ربنا يكرمك يارب ياايناس بالخير اللهم امين والمسلمين .. وبعد اذنك انا هاخد الصور الى فى موضوعك بتاع الحملة وهحدث بيها موضوع الحملة عندى لانها معبرة اكتر ودة بعد اذنك طبعا ولو فية اى اعتراض هشليهم فورا .. وجزاكى الله خيرا والمسلمين وجعل عملك الطيب دة فى ميزان حسناتك ان شاء الله ..

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ يقول...

جميلة جدا

ومش لاقية كلام اقووله

والتعليقات فيها كلام تحفة

تسلم ايدك ياقمررررراية

اموووواه

رضا الكومى يقول...

حتى وانتِ حزينة

برضه رقيقة

وبعدين يا أنوس هو دا الحب


أحلى عذاب وأمر عذاب
هذاب الحب للأحباب

زى ما قالت أم كلثوم


تقبلى مودتى

ريمان يقول...

نوووووووووووووووووووووسه


حبيبتى


وحشانى موت يا قمورتى



كلامك حلو اوى اوى


اه رومانسى كده وكله حب وعذاب


بس فيه لمسه حزينه


ربنا يريح قلبك يا رب


ويطمنى عليكى


نفسى اعمل احتلال


بس النت الله يهديه مش هينصفنى انا عارف


يا رب بس التعليق ده يوصل

طوبه فضه وطوبه دهب يقول...

جميل اوى رقه الاحساس اللى انتى فيها بجد بعشق اسلوبك الرقيق ياقمر

أبو كريم يقول...

يا أنوش يا جاااااااااااامد

love is
when the eyes meet
and hearts beat
and tongue rebeat
i'm in love

ياله انشاله محد حوش

حلوه منك على قد سنك يا جميل

آه وكفى يقول...

ياقلبي ياضنايا ليه بس ياحبيبتي كده

المعتصم يقول...

تحياتى يانوسه
كلمات رقيقه على الرغم من حزنها
بتأكد مقولة انه من السهل الاشتياق لمن نحب
ولكن من الصعب ان نجد من نحب كلما اشتقنا له
تقبلى مرورى وتحياتى

Hossam يقول...

حبيبة قلبى
والله العظيم وحشانى جدا يا ايناس
كلام جميل اوى بس انتى عايشة الحالة دى بجد ولا ايه؟
بجد وحشانى جدا وطمنينى عليكى
عارف انى مقصر بس والله غصب عنى وابقى اقرى Upcomming Events
فى مدونتى فى الجنب
تحياتى

اقدم عاصمه فى الحب يقول...

السلام عليكم

أمتى بس هتخرجى من الحاله دى
يا رب تخرجى منها عن قريب وبدون عوده
وتبقى الافراح ايناس
.
ليتك تقبلى مرورى :)

كلام من قلبي يقول...

ايه الكلام الجامد ده
الحب شيك جيل وحلوته في حل الغازه
هيا صعبة بس جميلة

جارة القمر يقول...

وحشتيييييييييييييييييييييني


انا جييت خليهم يوسعوووووووووووووووولي

جارة القمر يقول...

عارفة ياعمري

كلماتك بتعبر عن الحالة اللي انتي بتعيشيها

حسيتك جدا

وحسيت بتعبك وحزنك

معلش ياعمري

بكرة تورء وتحلى

بس انتي قولي ياااااااااااااااارب

جارة القمر يقول...

بحبك

وحشتيني


نفسي نتكلم كتير مع بعض

جارة القمر يقول...

خدي بالك من نفسك شوية عشان خاطري

انا قلقانة عليكي

يارب تكوني بخير

بحبك

يا أحلى قمر بالعالم كلوووووووو

مممممممممممممواااااااااااااااااااه

جارة القمر يقول...

عايزة أقولك وحشتييييييييني كتير


بحبك

جارة القمر يقول...

ب
ح
ب
ك

akder يقول...

أحزاني تكذب يا قلبي

ما عدت أصدق أحزاني

قالت: ستسير وتتركني

وأعود لشعري عصفورا

بالحب يسافر وجداني

والدمع الحائر يتركني

والزمن الظالم ينساني

والحب يعود.. يظللني

يرعى الأحلام.. ويرعاني

لكن الحزن يطاردني

غيرت كثيرا.. عنواني

وبطاقة أسفاري شاخت

مزقها ليل الحرمان

يعرفني حزني.. يعرفني

ما أثقل حزن الإنسان

ما أقسى أن يولد أمل

ويموت بيأس الأحزان

ما أصعب أن نرضع حلما

يوما من ثدي البركان

فالنار تطارد أحلامي

من يخنق صوت النيران؟

من يأخذ من حزني عهدا

أن يترك يوما شطآني؟

أحزاني تكذب يا قلبي

ما عدت أصدق أحزاني

وهربت لعلي اخدعها

فوجد لديها.. عنواني

فاروق..جويدة...

مسدس صغير يقول...

يعنى انتى بتستغلى جهلى وبتكتبى بالعنجليزى؟؟
هههههههههه
بردة فهمت
هههههههه

مسدس صغير يقول...

كلماتك جميلة
منمقة
احسستها خارجة من القلب
احييكى على البوست

مسدس صغير يقول...

كوووووووووول دى تعليقات؟؟

عاشق الجنة من الإخوان صلى على النبى يقول...

وبعدين معاكي يا ايناس
كل بوست اجمل من اللي قبله
علي فكرة أنا بقيت بغير منك قوي
ونفسي مدونتي تبقي زي مدونتك
والبوستات بتاعتي جميلة زيك كده
جزاكم الله خيراً
صلي علي النبي

thunder يقول...

kont hena

اللى موش عارف يتغير يقول...

ازيك يا ايناس
عامله ايه ؟
وازى المنطقة؟
مشتاق لبلدى
ازاى نتواصل ؟

beautiful mind يقول...

انوسه
ازيك
يارب تكوني بقيتي كويسه
انا جيت تاني اهو
وانتي لسه بردو عايشه في عالم الاحزان بتاعك
اللي مش عارف هاينتهي امتي بس
ان شاء الله هاينتهي لما تخرجي كل ظن سىء من دماغك وتعيشي حياتك بجد
ربنا يوفقك في حياتك
وتقبلي مني كل تحيه وتقدير

http://mehagr.blogspot.com/ يقول...

بصراحه انا قربت اعيط

معتز شاهين - باحث تربوي يقول...

حلو قوي العربي مع العامي ده
عامل شغل جديد

الله ينور اختيار موفق

ويبقى التواصل

اســ الغربه ـــير يقول...

ايناس تانى حزينه ايه هوه مش مكتوب عليكى الفرح ابدا ولا ايه حرام عليكى نفسك كدا

انا كنت مخنوق اوى اليومين الى فاتو انا كمان وماكنتش بدخل المدونه خلى بالك من نفسك ياناس وسلمينى على هيثم

اســ الغربه ـــير يقول...

اه نسيت اقولك العيون الخضرا الى حتطيهم دول حلوين اوى

اســ الغربه ـــير يقول...

جيتى عليا ووقفتى التعليقات ياحزينه ماشى المهم يارب تكونى بخير

ঔღঔ نـــوارة ঔღঔ يقول...

ويييييينك يابنتي

اختفيتي فييييين تاني

مالك في ايه

طمنيني عنك والله قلقانة عليكي مووت

متغبش كتير ياقلبي

ربنا يخفف عنك ياحبيبتي

الحــ ــزين يقول...

الحــ ــزين
يارب بس يكون يستاهل حبك!!!!
مش عاوز اقول حاجة تانية
ربنا يسعدك

عمرو يقول...

شعور اجمل من الخيال

وغرام يجري بدمك الى نهاية العمر

كم انتِ مبدعة ترسمين الحروف بفن

خالص تحياتي ,,

tota_fm يقول...

اولا وحشتينى اووووووووووووووى يا نوسه انا عارفه انى مقصره فى حقك وحق مدونتك بس سامحينى ويارب اقدر ابقي متابعه والحق اول تعليق

كلامك رائع موت انا بحب اوى اقرا كلامك
وموضوعاتك بحس انها بتمس القلب اوى
دمتى دائما مبدعه
انا عاوزه اعتذر انى مش بتابع المدونه دائما بس انا لما باجى بقرا كل اللى فاتنى ومواضيع كتير عجبتنى اوى

اكرمك الله دائما
تحياتى
بطوطه

دموع القمر يقول...

وحشااااااااانى مووت

وبجد قلقانة عليكى

لابتفتحى اميل

ولا موبايل طب طمنينا عليكى حبيبتى

ربنا يكرمك ويحفظك ويفرج همك وان كنتى تعبانة يشفيكى

اميين

أديب درويش يقول...

بصراحة المدونة رائعة والتصميم جميل
بس ليه حزينة
ادعوك ِ لزيارة مدونتى

شيماء جمال(شيمو القمر) يقول...

جامدة موت
خير الكلام ما قل ودل فعلا

انتى جميلة فعلا

تحياتى لك
شيمو القمر

حنان الشافعي يقول...

السلام عليكم

انوس الجميله
لو اقولك قد ايه وحشتيني مش هتصدقي
تعرفي ان حاسه اني مغبتش كتير
لسه كلامك جميل زي ما هو كاني كنت هنا من شويه
وبعدين يا بنتي هو الحب كده عذاااااب اغلبه وصدقيني اللي بيروح ما بيرجعش ولا لازم ندور عليه تاني
ياااااااااااه
كلامك جميل بجد
دمتِ بكل فرح

تحياتي

همس الاحساس يقول...

ايناس
\\

بجد اسمك غالى اوى عندى لانه لاجمل صديقة بحياتى
البوست راااااااائع جدا
جميل اوى اننا نقدر نعبر عن مشعرنا ببساطة ويسر
بتمنى تزورى مدونتى

دموع القمر يقول...

ياانوسة

حنى عليينا بقى ههههه

بجد طمنينى عليكى لو سمحتى

انا وبيطرية قلقانين عليكى

م/ محمد صالح يقول...

مش عارف تعليقى اللى فات وصل ولا لأ ولكن للتأكيد انا بعتلك القصيدة كاملة علشان لو عاوزه تكملي الحمله وتنشريها عندك وكده اكون وفيت بوعدى فى انى انشرها ومش هتفرق عندى من عندك احنا الأتنين واحد وانا هكتبهالك تانى


قُلتُمْ بأنّ الحُـبَّ أسمـى غايـةٍ
اللهُ أَوْدَعَهـا قُلـوبَ الـنـاسِ
ودعوتمُ الشعراءَ كـي يتنافسـوا
ويقدِّموا شِعراً عـن الإحسـاسِ
فبأيِّ حَقٍّ نُمْسِكُ الأقلامُ بِـاسْ
مِ الحُبِّ، وهْوَ مُكبَّلُ الأنفـاسِ؟
إنـي غَنِـيٌّ بالمشاعـرِ مِثْلُكُـمْ
لكنْ سَأُعْلِنُ مِنْ غَدٍ.. إفلاسـي
أأقولُ: "عاشَ الحُبُّ".. بَعْدَ مماتِهِ؟!
وأُقيمُ بيـن قصائـدي أعراسـي
والمسجدُ الأقصى يُعانـي دَهْـرَهُ
مِن عُصبةِ الأوغادِ والأنجـاسِ؟
لا.. لن أُكَذِّبَ دمعةَ الأقصى الأسيرْ
لن أمحُوَ الحُزْنَ المُعتَّقَ فـي الضميـرْ
لن أَدفِنَ الصرخاتِ فـي أعماقِنـا
لن أُطفئَ الغَضَبَ المؤجَّجَ في الصدورْ
فالقدسُ في أحضانِ طِفـلٍ تحتمـي
والطفلُ يمضي، لا يخافُ مِنَ المصيـرْ
ويقولُ: "يا أُمَّاهُ.. أينَ ذخيرتـي؟"
فتقولُ: "قَاوِمْ بالحجارةِ يا صغيرْ" !!
يا حُبُّ عُذراً.. لستَ مِن أحيائنـا
بل أنتَ يا مسكينُ مِن أهلِ القبـورْ
فالمسجدُ الأقصى رهيـنُ رصاصـةٍ
مِن غادرٍ.. والقدسُ في النزعِ الأخيرْ
يا حُبُّ أينَكَ فـي بـلادِ المسلميـنْ
الساجدينَ الراكعينَ العَا...... جِزينْ ؟!
قتلوكَ فـي كـل البـلادِ وصَفَّقُـوا
وسيعلمون بمـا جَنَـوا عِلْـمَ اليقيـنْ
قتلوكَ في الأقصى الشريفِ.. وَلَيتَهُـمْ
دَفنوكَ.. بل عَبَثُوا بِجِسْمِكَ هازِئيـنْ
سُحقاً.. لمن فَتَـحَ البـلادَ لِخَصْمِـهِ
لِينالَها.. لم يَـرْعَ حُرمـةَ أيِّ دِيـنْ
سُحقاً.. لمـن لاقـى عَـدُوّاً غاصِبـاً
بالجُبْنِ والخذلانِ.. مُنْتَكِـسَ الجَبيـنْ
يا سادتـي.. لا تَسْمَعُـوا لقصيدتـي
فقصيدتي.. لا تَمْلِـكُ النصـرَ المبيـنْ